St. Vitus misdienaars

Misdienaarsreisje,  mei 1964.
V.l.n.r. Co Poulus, (nog onbekend), Joost Heinsman, Eugène Staffhorst en Ralph Freeman. (Allen klas 3 Aloysius lagere school)

Misdienaarsreisje, mei 1964.
De namen zoeken we nog even op, maar als iemand suggesties heeft, graag.

v.l.n.r
(Onbekend), Tonnie Koomen, Kap. van der Zalm, Bert ten Brink, Ralph Freeman, Gerard-Pieter Freeman en Nico Verweij?

Misdienaarsreisje, mei 1964 met Kapelaan van der Zalm.
De namen zoeken we nog even op, maar als iemand suggesties heeft, graag.

Misdienaarsreisje, mei 1964.
Dat deden we eens per jaar. Kapelaan van der Zalm was een aardige en betrokken man voor de jeugd in de parochie. Ik herinner me dat we op de heenweg met de hele bus ook even langs zijn moeder gingen toen. Kweet niet meer in welke gemeente dat was.
Maar we gingen naar Den Haag.

Misdienaarsreisje, mei 1964?
In de Haagse Toren.
Bovenste vier van links naar rechts:
1. Frans Verweij
2. ?
3. ?
4. Kees Moons
Onder van links naar rechts
5. Rudolf Moons
6. Thijs Ottenhof
7. Wim Slootbeek

Paul Joosten
Thuis kerkje spelen.

Dat deed ik (Winfried) ook en zo moest ik ook anderen leren wat een misdienaar allemaal te doen had tijdens de mis. En natuurlijk de juiste uitspraak van het Latijn bijbrengen.

Aalmoezenier Kapelaan van der Zalm

Aal Zalm als Paard.
Aalmoezenier van der Zalm als trekpaard tijdens padvinderskamp Paulusgroep, zomer 1962.
Links op de bok Rene Saras,
midden Winfried Povel (?), daarnaast nog onbekend,
jongen die er bovenuit steekt en naar links kijkt Cuno van Steenhoven,
staand rechts op de wagen Peter Laarakker,
voor hem Rolf Herinckx,
rechts naast de wagen nog onbekend.
Wie weet het?

Mgr. Jan Th. van der Zalm - 1926-2013

Ik vroeg me af hoe het aalmoezenier/kapelaan Jan van der Zalm was vergaan, die zich altijd inzette voor de welpen en verkenners van de Paulusgroep en ook de misdienaars begeleidde. Die had ik nooit meer gevolgd.
Ik vond op Google dat hij o.a. van 1978 tot 1991 ple­baan van de Ka­the­drale Basiliek van Sint Bavo te Haar­lem is geweest en daarom Mgr. Jan Th. van der Zalm werd genoemd. Hij is 87 jaar oud gewor­den.