Aloysius Lagere School

1904 - Nog in het eerste gebouw - Fr. Petrus de Haan en Hoofdfrater Bernardus Puntman

Aanvankelijk begon de Aloysius lagere school (voor beter gesitueerden) op de bovenverdieping van dit gebouw, de hoek Achterom 98 / Schapenstraat. Beneden in het voorste gedeelte zat de St. Janschool (voor de middenklasse) en in het achterste gedeelte de St. Vitusschool (voor de minderbedeelden). Frater Bernardus was bij dit begin Hoofdfrater van alle drie de scholen. Links ernaast op Achterom 100 werd al snel een eigen school gebouwd voor de Aloysius en die opende in 1909.

Deze foto is dus helemaal van het allereerste begin.

Met rechts beneden op de foto Piet Nierman, later gewijd als Mgr. P.A. Nierman (bisschop Groningen) en links beneden Gerard Breeman, de latere frater Cornelius.